Ny formand for Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning

- Jeg er glad for den tillid, der er vist mig ved at vælge mig til formand, lyder det fra Inge Kjær Andersen.

Inge Kjær Andersen er valgt til formand for bestyrelsen for Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning. Hun afløser Bjarne Rødkjær, der er gået af som formand for FAKK og derfor er trådt ud af bestyrelsen.

- Jeg er glad for den tillid, der er vist mig ved at vælge mig til formand for bestyrelsen for Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning, som parterne i folkekirken har samarbejdet om at etablere og sikre drift af, siger Inge Kjær Andersen.

Hun ser frem til at fortsætte bestyrelsens arbejde og de vigtige opgaver, som FAR står overfor.

- Vi står netop nu i folkekirken med opgaven at følge op på arbejdsmiljøundersøgelsen. Her kommer Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning til at spille en vigtig rolle med sine tilbud om brancherettet rådgivning i form af kvalificeret og neutral rådgivning om forebyggelse og løsning af både fysiske og psykiske arbejdsmiljøudfordringer. Jeg ser frem til at bidrage med min viden og erfaring som formand og til et fortsat godt samarbejde i bestyrelsen og med sekretariatet, udtaler Inge Kjær Andersen.

Inge Kjær Andersen besidder i forvejen en række poster. Hun er blandt andet næstformand for Landsforeningen af Menighedsråd, næstformand for DSUK og næstformand for Folkekirkens Arbejdsmiljøråd.