Genanskaffelse af Folkekirkens Lønservice (FLØS)

Den nuværende kontrakt for folkekirkens lønsystem FLØS udløber primo januar 2026. Det betyder, at der skal indgås en ny kontrakt med en leverandør, som kan levere et lønsystem til folkekirken.

Her på siden vil der løbende blive delt information om FLØS udbudsprojektet.

tidsplan for projektet

Marts - juli 2024
Forhandling og evaluering af tilbud

September 2024
Kontraktindgåelse med leverandør

November 2025 - februar 2026
Idriftsættelse af nyt lønsystem

Spørgsmål & svar

Hvornår vil der ske ændringer i forhold til lønopgaven?
I september 2024 offentliggøres det, hvilken leverandør der har vundet udbuddet. Og her vil det blive meldt ud på Folkekirkens Intranet, om og i så fald hvornår der vil ske ændringer i forhold til lønopgaven. Det vil tidligst blive i 2025.

Hvorfor skal der laves udbud?
Det er lovmæssigt bestemt, at når der indenfor det offentlige indkøbes et it-system over en vis værdi, så skal det konkurrenceudsættes.

FLERE SPØRGSMÅL OG SVAR

FLØS-udbud 2026
Kontakt

For spørgsmål eller kommentarer. Send en e-mail til FLOES-DECENTRAL@KM.DK.