Nyt fra den religionspædagogiske konsulent: Invitation til kurset 'Kvinde, krop og kirke'

”Kvinde, krop og kirke” er et koncept udviklet af sognepræst Eva Bernhagen sammen med danser og scenekunstner Anamet Magven. Det har været afprøvet med stor tilslutning over flere år i Læsø Kirke og er blandt andet en vej for mere kirkefremmede til at finde ind til kirkens budskab gennem åndelige og kropslige øvelser.

Der bliver nu mulighed for at deltage i en kursusdag, hvor Eva Bernhagen og Anamet Magven vil fortælle om, hvordan man kommer i gang med sådan et projekt, hvilke udfordringer, man skal være opmærksom på og undervise i et forløb.

En aften kan f.eks. indeholde:

Velkomst – fællessang – fri bøn og indgangsbøn – kommer op på måtten til bevægelse –guidning i bevægelse og lytter til musik– kommer ned at ligge på måtten, skifter energiniveau– lytter til oplæsning, der følges af solosang. Fællesbevægelse til fællessang. Afslutning i rundkreds. Udgangsbøn.

Har du lyst til at blive inspireret til at komme i gang med noget lignende, så tilmeld dig dette kursus.

Tid:
30.maj 2024 kl. 12-16

Sted:
Sognegården i Løkken, Præstevangen 2, 9480 Løkken

Kursusledere:
Eva Bernhagen, Sognepræst på Læsø
Anamet Magven, Danser og scenekunstner

Forplejning:
Der vil være vand, frugt, kaffe, the og kage undervejs.

Parkering: Der er parkeringsmulighed ved Sognegården.

Tilmelding: Senest d. 23. maj til Anna Margrethe Saxild på mail: amsa@km.dk