Ny provst i Sønderborg Provsti

58-årige Poul Gregers Geil tiltræder 1. september embedet som provst i Sønderborg.

Poul Gregers Geil

Det er en stor glæde at kunne meddele, at den nye provst for Sønderborg Provsti nu er udnævnt. Der er tale om 58-årige Poul Gregers Geil, som er nuværende sognepræst i Alderslyst Sogn i Silkeborg.

Han tiltræder provsteembedet 1. september og skal også tjene som sognepræst i Gråsten-Adsbøl pastorat 25 % af tiden.

Poul Gregers Geil har mangeårig erfaring som sognepræst i Sæby, Ranum og Alderslyst. Han har desuden været engageret i Kirkens Korshær og Kirke-Skole-samarbejdet.

Han har uddannet sig særligt i sjælesorg, som mentor for præster og som underviser af børn og unge med særlige behov. Poul Gregers Geil medbringer erfaring fra provstiudvalgsarbejde, som arbejdsmiljørepræsentant og som mentor for nye præster – og han er ivrig kajak-roer.

Poul Gregers Geil og hans kone, Bente Geil, flytter ind i den nyanskaffede provstebolig i Gråsten.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at komme til Sønderborg Provsti. Både som provst i Sønderborg og præst i Gråsten-Adsbøl. Min kone og jeg kender den meget smukke egn, og vi føler os næsten allerede hjemme, for det er Bentes hjemegn, siger Poul Gregers Geil.

Poul Gregers Geil afløser tidligere provst i Sønderborg Provsti, Anne Margrethe Hvas, der fratrådte som provst sidste år. Siden har Kitty Hovgaard fungeret som konstitueret provst.