Arbejder du med kommunikation i folkekirken i Københavns Stift? Så er du inviteret til en kommunikationsdag 4. marts 2025 med fokus på Instagram og den gode dialog på sociale medier.

Hvordan bruger vi Instagram i folkekirkens kommunikation? Og hvordan skaber vi den bedste kontakt med modtagerne?
Det skal vi beskæftige os med tirsdag den 4. marts, når vi inviterer til kommunikationsdag i Trinitatis Sognehus for alle, der arbejder med kommunikation i folkekirken i Københavns Stift.
Det er gratis at deltage - inkl. fælles middag om aftenen.
Tilmelding senest 24. februar via dette link
Program for dagen
Kl. 8.45
Drop in - croissanter og kaffe
Kl. 9
Lær at skabe engagerende indhold og øg jeres rækkevidde på Instagram, v./ Mette Willert.
I løbet af formiddagen får I inspiration, viden og praksisnære tips til jeres kommunikation på Instagram.
Mette Willert kommer bl.a. med sit bud på
+ hvornår I skal dele et billedopslag, og hvornår I skal lave højkantsvideoer
+ hvordan I skaber iøjnefaldende indhold, der resonerer med jeres målgruppe
+ hvordan I skriver den gode opslagstekst, der får folk til at handle
+ hvor ofte I skal dele indhold.
Kl. 12.15
Frokost
Kl. 13.15
Tre oplæg: Sådan bruger vi Instagram og sådan modererer vi vores kommentarspor.
Kl. 14.30
Den positive online-debat
Flere kirker oplever at de gode debatter ødelægges på de sociale medier, fordi de overtages af negative og destruktive kommentarer. De negative inputs skræmmer de gode væk og kan give dig som kommunikationsansvarlig sved på panden.
Nadia Nikolajeva deler ud af helt konkrete og lavpraktiske redskaber og metoder til at skabe engagerende indhold og holde debatten på det gode spor med eksempler og tilgange til området.
Kl. 17
Evaluering
Kl. 17.30-20
Vi spiser middag sammen på Madklubben København
Om oplægsholderne
Mette Willert er content strategist og visuel storyteller og har bl.a. stået bag DSB's Instagram-profil og har i dag sit eget firma, hvor hun hjælper virksomheder med at fortælle deres historie visuelt.
Nadia Nikolajeva er selvstændig digital rådgiver med fokus på digital gennemslagskraft (herunder AI) og har en baggrund i mediebranchen, hvor hun har været tilknyttet som redaktør og journalist hos medier som TV 2 og Aller Media.