Menighedsrådsvalg

Bliv godt klædt på til valget. Her  på siden finder du alt det, du skal bruge - fra kurser om valg til materialer, vejledninger og links til selve valgsystemet.

Sørg for at scrolle ned på siden, så du får det hele med.

materialer fra By-, Land- og Kirkeministeriet

Nye cirkulærer til brug for menighedsrådsvalget ligger nu på retsinformation. Her finder du dem:

Blanketter til fuldmagter, kandidatliste og listeforbund,  finder du her, så snart de er klar.

Valgsystemet

Valgsystemet er en del af Kirkeportalen.
Det finder du her.

Valgbestyrelsen skal senest den 1. maj have indtastet antallet af menighedsrådsmedlemmer, der skal vælges i det enkelte sogn til valgforsamlingen.

Se vejledningen: Sådan finder du valgsystemet.

Har du spørgsmål til valgsystemet, så skriv til valg-support@km.dk

Vejledninger
Læs om regler, proces mv.
Gør valget synligt

Færdige flyers og illustrationer, I kan bruge til at gøre opmærksom på valget.
Download valgmaterialer

Valg-video - Brug din stemme

Gode råd til rekruttering

Få tips til, hvordan I får flere til at stille op til valget.
Læs om rekruttering

Kom godt fra start

godtfrastart.dk er et det helt rigtige sted at få indblik i menighedsrådets arbejde, opgaver og menighedsrådsvalget. Du kan altså både henvise potentielle kandidater til at læse mere om, hvad det vil sige at sidde i menighedsråd. Og du kan selv bruge siden til at læse op på regler og procedurer for valget. Klik her og kom godt fra start.