Folkekirken i tal

Folkekirken i tal - piktogrammer, der forestiller de emner, der er lavet statistik over.

Statistikker, tal og rapporter om folkekirken og om dit sogn.

Menighedsrådsvalget står for døren, og temaet Folkekirken i tal kan klæde dig godt på til valget.

Her kan du blandt andet finde sognerapporten og øvrige redskaber, der kan bidrage til at danne grundlag og inspiration for overvejelser, diskussioner og beslutninger om, hvordan menighedsrådet bedst kan fremme sognets udvikling samt prioritere budgetter og aktiviteter med mere.

Sognerapporter

På sogn.dk kan du trække en rapport med data fra lige præcis dit sogn.
Du skal blot følge disse lette trin:

- Klik ind på sogn.dk
- Skriv navnet på det sogn, du ønsker en rapport over.
- Klik ind på "Fakta om sognet"
- Vælg "Sognerapport".

Folkekirken i tal

På Folkekirkens Uddannelses- og Videncenters hjemmeside finder du overordnede tal om folkekirken, fx. medlemstal, dåbstal, antal viede og begravede.

Se tallene her på fkuv.dk

Interaktivt sognekort

Få et hurtigt overblik over de enkelte sognes demografi og kirkelige handlinger.

Se det interaktive sognekort på fkuv.dk

Migrant-statistik

Få overblik over, hvor mange migranter, der bor i de enkelte sogne. Tallene kan I bruge til at drøfte befolkningens sammensætning og kirkelige tilbud.

Klik her til migrant-statistikken på menighedsraad.dk