Ungepræst fra Aarhus med i nationalt forum for ungearbejde

Ungdomspræst Mia Schmidt-Mikkelsen er valgt som Aarhus stifts deltager i Samtaleforum Unge og Kirke, i daglig tale SUK.

SUK er et nationalt forum, der er oprettet for at have en dialog om det kirkelige børne- og ungdomsarbejde med repræsentanter fra alle stifter

Mia Schmidt-Mikkelsen har været præst i UngK, ungdomskirken i Aarhus, i fire år og kalder arbejdet med de unge for et spændende felt og hun forventer sig derfor meget af mødet med sine kolleger i SUK.

- Arbejdet med børn og unge i folkekirken er vigtigt. Ungearbejdet kan nogle gange blive en satellit i folkekirken, og derfor har jeg brug for at tale med andre, der arbejder med eller har fokus på unge i folkekirken, som jeg kan udveksle erfaringer og idéer med. Det er godt at blive udfordret og få styrket fokus på unge i folkekirken, siger hun.

Du kan læse mere om SUK på Folkekirken.dk’s temaside om ungdomspræster.