Norsk firma skal skabe Bibliarium

Det bliver det norske firma Expology der skal skabe det nye oplevelsescenter for børn og unge baseret på de bibelske fortællinger. Firmaet står bag lignende interaktive oplevelser som fx Jyllands Postens ’Mediarium’ og Christiansborgs ’Politiker for en dag’.

Expologys koncept lægger vægt på at inddrage de besøgende i det, de oplever undervejs, og samtidig involverer deltagernes egne synspunkter.

”Vi ønsker, at Bibliarium skal give de unge en oplevelse, hvor de føler sig taget alvorligt og inspireret til at udforske livets store spørgsmål,” udtaler Kaari Gjertrang, CEO for Expology.

”Expologys koncept kombinerer på imponerende vis rollespil, historiefortælling, scenografi og teknologi til at skabe en interaktiv oplevelse, som kobler nutidige problemstillinger til de bibelske fortællinger, siger formand for bestyrelsen bag Bibliariet John Rydahl.

Bibliariet forventes åbnet i slutningen af 2024 og støttes af Den A.P. Møllerske Støttefond med 15 mio. kroner og af Borgfonden med 3,4 mio. kroner.

Læs mere om planerne for det kommende Bibliarium her