Kursusdag: Kirke med demensramte

Kursus for præster, organister, KK-medarbejdere, frivillige og andre, som er interesserede i arbejdet med at være kirke for ældre og demensramte.

Kurset handler om gudstjeneste med demensramte og der er mulighed for at møde Mette Gautier og Christine Toft Kristensen, der har skrevet bogen ‘Kirke med demensramte’. De vil på dagen præsentere tankerne bag deres arbejde.

Om eftermiddagen vil der være workshops om musikken, det pastoral-liturgiske, og drøftelse om samarbejdet mellem kirke og plejehjem.

Læs hele programmet (se vedhæftet pdf).

Sted: Høje Taastrup Kirkes Sognegård Præstegårdsvej 3, 2630 Taastrup (i gåafstand fra Høje Taastrup Station).

Tilmelding: https://forms.office.com/e/iLiaky4d2E

Tilmeldingsfrist: fredag d. 19. april , det er gratis at deltage.

Kontaktoplysninger: Bodil Olesen e-mail: BOO@km.dk og Lillian Jordan Nielsen e-mail: LSAA@km.dk

Kurset er et samarbejde mellem Roskilde Stift og Helsingør Stifts gerontopædagogiske konsulenter, med let frokost, kaffe/the/vand og frugt undervejs.