Jacob Ølgaard-Nicolajsen er ny stiftskontorchef i Roskilde

Der har været afholdt en række ansættelsessamtaler med ansøgere til stillingen som ny kontorchef. Ansættelsesudvalget valgte at pege på Jacob Ølgaard-Nicolajsen som ny stiftskontorchef med tiltrædelse pr. 1. januar 2024.

Jacob Ølgaard-Nicolajsen har en kandidatgrad i statskundskab fra SDU. Han kommer fra en stilling som teamleder i Miljøministeriets kontor for økonomi, digitalisering og service. Før det har han været 14 år i Kirkeministeriet, senest som chefkonsulent. Jacob har været med til at analysere og udvikle folkekirkens økonomi, og har derigennem fået en bred forståelse for hele folkekirkens virkelighed. I sit virke i Kirkeministeriet har han samarbejdet med stiftskontorcheferne, AdF (Det Administrative Fællesskab), stiftsjurister, menighedsråd, provster og provstisekretærer.

Jacob er ved at afslutte DTUs diplomuddannelse i Ledelse, og i fritiden er han bl.a. håndbolddommer. Biskoppen, stiftsadministrationen og Roskilde stifts ansatte og frivillige byder Jacob velkommen og ser frem til vores fremtidige samarbejde.