Hjælp! Til ansættelse af kirkens personale

Billede af SLM logo

Webinar om ”Den gode ansættelse”

Test af et hjælpeværktøj til korrekt ansættelse af medarbejdere.

Kære menighedsråd

Vi har udarbejdet et IT-hjælpeværktøj, som skal hjælpe jer med at få oprettet og indplaceret jeres nye medarbejdere korrekt i forhold til overenskomst, løn og pension. Hjælpeværktøjet hedder ”Den gode ansættelse”.

Hjælpen består i, at I kommer rundt om alle relevante forhold i en ansættelse, inden ansættelsen indtastes i lønsystemet. Det kan f.eks. være anvendelsen af den korrekte overenskomst, så man ikke ansætter en graver som gravermedhjælper, eller antal timer og rammetid, hvis overenskomsten indeholder krav om rammetid.

Hjælpeværktøjet er stadig under opbygning. Vi er kommet i mål i forhold til OAO-S forhandlingsområde og de individuelt ansatte, som vi gerne vil teste hos jer i perioden oktober til november 2023. Efter brugertesten vil ”Den gode Ansættelse” også komme til at omfatte CO10 og AC-området.

På den baggrund vil vi gerne invitere jer til et webinar:

Tirsdag den 3. oktober kl.  16.00 Webinar kl. 16.00 for Haderslev Stift
Onsdag den 4. oktober kl. 16:30 Webinar kl. 16.30 for Ribe Stift.
Torsdag den 5. oktober kl. 9.30 Webinar kl. 9.30 og kl. 15.30 Webinar kl. 15.30 for Roskilde Stift.

Du er velkommen til at deltage i det møde der passer bedst.

På webinaret vil I få en introduktion af IT-hjælpeværktøjet samt en orientering om, hvordan I kan give os feedback på værktøjet, så vi løbende kan tilpasse det. I kan finde mere om webinaret m.m. på FIN

Den gode ansættelse

Vi håber på, at rigtigt mange af jer, vil benytte det nye IT-værktøj, næste gang I ansætter en medarbejder.

Venlig hilsen

Elisabeth Aggerbeck