Grøn inspirationstur rundt i stiftet

Hvad: Grøn Kirke og Roskildes grønne stiftsudvalg inviterer til en busrundtur på forskellige kirkegårde og kirkejord samt kirker i stiftet. Vi ønsker at inspirere til en mere bæredygtig og grøn brug af kirkens jorder og kirkegårde, men også til aktivitet både inde og uden for kirken, der inspirerer til det grønne. Derfor skal vi besøge nogle spændende steder i stiftet. Derudover skal vi sparre med hinanden og sammen blive fyldt på af gode ideer, så man kan gå i gang hjemme i sin egen kirke.

Hvem: Busturen henvender sig først og fremmest til menighedsrådsmedlemmer og præster, men alle interesserede vil være velkomne. Dog har vi et loft på 50 personer af hensyn til pladser i bussen. Nedenfor finder I programmet for dagen.

Hvornår: Busturen er d. 16. sep. Turen er dækket af stiftsmidler og derfor gratis. Tilmelding sker ved at skrive til gronkirke@gronkirke.dk. SU senest d. 5. sep.

Program for dagen:

Kl. 9.00: Vi mødes på Ugerløse kirkegård og får en kop kaffe og en croissant

Kl. 9.15: Rundvisning på kirkegården v. graver Morten Christiansen

Kl. 10.00: bussen kører mod Haslev

Kl. 10.45: ankomst til Haslev kirke og rundvisning i kirke og på kirkegård v. administrationschef Bent Skovbro og gartner Line Bahn

Kl. 11.45: frokost i Haslev

Kl. 12.30: afgang mod Havdrup

Kl. 13.00: Ankomst og rundvisning på Havdrup kirkegård og jorder v. graver Ida Fischer

Kl. 14.00: kaffe og kage

Kl. 14.30: afgang mod Ugerløse