Gratis workshop i fundraising

Søger du ekstern finansiering til kirkelige projekter? Så kan du nu deltage i en gratis workshop om fundraising på stiftet og få tips og tricks til, hvor og hvordan du søger midler.

Er du repræsentant for et menighedsråd eller et stiftsudvalg eller arbejder du som ansat i kirken med kirkelige projekter, inviteres du til en intern workshop om fundraising mandag 4. september 2023 kl. 12.30-15.45 hos Haderslev Stift, Ribe Landevej 35-37, 6100 Haderslev.

Formålet med dagen er at give sognene indblik i praktisk fundraising, så den enkelte deltager gennem oparbejdet viden bliver rustet til at arbejde med en konkret fondsansøgningproces.

På dagen taler vi om:

1. Hvad fundraising egentlig er
  2. Hvilke fonde og puljer, der findes og hvordan man finder dem
  3. Hvad der skal til for at adskille sig fra mængden af andre ansøgere, ligesom vi gennemgår konkrete cases i form af tidligere ansøgninger

Der er plads til erfaringsudveksling sognene imellem.

Vi får også besøg af en gæst, Torben Venndt fra Fredericia, der vil fortælle om Christianskirkens proces med at søge fondsmidler til Bjørn Nørgaards kunstværk "Du skal elske din fjende", som udgør kirkens altervæg.

Dagens oplægsholder er Haderslev Stifts kommunikationskonsulent, Lene Kjældgaard. Hun er uddannet journalist og har en efteruddannelse i praktisk fundraising.

Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising.

Husk, at du som menighedsråd eller stiftsudvalg i Haderslev Stift kan få gratis adgang til den store database med alle landets fonde og puljer, fonde.dk, ved at kontakte Lene Kjældgaard.

Kurset er for sogne og stiftsudvalg tilknyttet Haderslev Stift.

Tilmelding senest 21. august til Lene Kjældgaard på lek@km.dk.