Opbevaring og kassation

1. Opbevaring og kassation af valgmateriale 

Valgbestyrelsen afleverer alt fysisk valgmateriale, herunder ugyldige, ombyttede og ikke udleverede stemmesedler til menighedsrådet senest ved udgangen af november måned i det pågældende valgår.

Stiftsadministrationen skal senest ved udgangen af november måned i det pågældende valgår markere i valgsystemet, om der er modtaget klager over valget i det enkelte sogn.

I sogne, hvor der ikke er modtaget valgklager, skal menighedsrådet senest den 15. december 2024 makulere valglister, valgkort, stemmesedler med videre, der foreligger på papir. Folkekirkens It sørger senest den 15. december 2024 for, at valglisterne for de sogne, hvor der ikke er modtaget valgklager, slettes fra valgsystemet.

Elektronisk valgmateriale, f.eks. PDF-filer, skal slettes.

I sogne, hvor der er modtaget valgklager, må papirmateriale ikke makuleres og der må ikke slettes fra valgsystemet, før klagen er endelig afgjort.

Indhold
  1. Opbevaring og kassation af valgmateriale