Hent afsnit som PDFSend afsnit som e-mail
Valgbestyrelsen afleverer alt fysisk valgmateriale, herunder ugyldige, ombyttede og ikke udleverede stemmesedler til menighedsrådet senest ved udgangen af november måned i det pågældende valgår.
Stiftsadministrationen skal senest ved udgangen af november måned i det pågældende valgår markere i valgsystemet, om der er modtaget klager over valget i det enkelte sogn.
I sogne, hvor der ikke er modtaget valgklager, skal menighedsrådet senest den 15. december 2024 makulere valglister, valgkort, stemmesedler med videre, der foreligger på papir. Folkekirkens It sørger senest den 15. december 2024 for, at valglisterne for de sogne, hvor der ikke er modtaget valgklager, slettes fra valgsystemet.
Elektronisk valgmateriale, f.eks. PDF-filer, skal slettes.
I sogne, hvor der er modtaget valgklager, må papirmateriale ikke makuleres og der må ikke slettes fra valgsystemet, før klagen er endelig afgjort.
Udarbejdet af
Denne vejledning er udarbejdet af de ti stifter i samarbejde med Landsforeningen af Menighedsråd.
Kontakt
Har du spørgsmål til vejledningen eller brug for rådgivning?
Landsforeningen af Menighedsråd, kontor@menighedsraad.dk, 87 32 21 33
eller
Et af de ti stifter i Danmark. Du finder kontaktinformation på de ti stifter her: Stifterne.
Opdateret
11. februar 2024